انتخاب یک پلنر تحول در زندگی

انتخاب یک پلنر تحول در زندگی

هنوز روزی را به یاد دارم که اولین برنامه‌ریز کاغذی را به من دادند. کلاس اول بود بله، شما آن را به درستی شنیدید. مدرسه ابتدایی ما به هر دانش آموز کلاس اول ورودی یک برنامه ریز مارپیچ داد. هنوز هم می‌توانم طرح هفتگی رنگارنگ را به تصویر بکشم که در آن تکالیف آن هفته را با بهترین دست خط خود به دقت چاپ می‌کردم و در پایان هفته با خوشحالی به والدینم نشان می‌دادم که آن را امضا کنند. مادرم صاحب شرکت خودش بود و به پلنر ش قسم خورد. من عاشق آن بودم که چگونه دست خط شکسته بی نقص او هر صفحه را تزئین می کند. من قبلاً رویای روزی را می دیدم که من نیز بتوانم برنامه ریز خود را داشته باشم و مانند او خط زیبایی داشته باشم که بتوانم درونش بنویسم. ظاهرا اون روز قرار بود 7 سالم باشه! من از پلنر روزانه خودم مانند مادرم استفاده می کردم، وقتی آن دفتر به پایان رسید به یک برنامه ریز شیک تر نقل مکان کردم. و حالا که پا به سن گذاشته ام در یک مغازه لوازم و تحریر با یک نگاه عاشق یک پلنر خاص شدم که روی دست آن بلند نمی شود.

چرا از کاغذ استفاده کنید
استفاده از برنامه ریز کاغذی شما را مجبور می کند سرعت خود را کاهش دهید، وظایف و تعهدات خود را ارزیابی کنید و هفته خود را واقعاً بررسی کنید. من هر یکشنبه بنشینم و هفته خود را برنامه ریزی کنم فوق العاده درمانی است. این بخشی از مراقبت از خودم است. برای برنامه ریزی روزانه یا کاری بهتر است از سررسید و سالنامه استفاده نمایید که هر روز صفحه ی مختص به خود را دارد و همچنین مناسبت ها به دقت هرچه تمامتر در آن نوشته شده اند.

سررسید


ثابت شده است که نوشتن با دست به شما این امکان را می دهد که اطلاعات بیشتری نسبت به وارد کردن اطلاعات در تلفن یا رایانه خود حفظ کنید.
تلفن یا رایانه شما به معنای واقعی کلمه نمی تواند همه این کارها را انجام دهد. معمولاً مردم یک برنامه برای تقویم خود دارند، برنامه دیگری برای انجام دادن، برنامه دیگری برای تغذیه و برنامه ریزی هفتگی وعده های غذایی، و غیره. شما دائماً مجبورید تلفن خود را چک کنید... آیا همه ما در تلاش نیستیم زمان نمایشگر خود را کاهش دهیم؟
هیچ چیز رضایت بخش تر از یک پلنر با طراحی زیبا نیست که به معنای واقعی کلمه بتواند همه این کارها را انجام دهد. همچنین ... از نظر فیزیکی چیزی را از لیست خود بررسی می کنید؟ بهتر نمی شود.
همین چند روز پیش به برنامه‌ریز قدیمی‌ام بین سال‌های 2013-2014 نگاه کردم (بله، هنوز آن را دارم) تا حدودی مانند یک کتاب ضایعات است. اولین باری که لگد زدن ماریل را احساس کردم، اولین باری که سکسکه داشت و روزی که به این دنیا آمد، آنجا نوشتم. بچه ها اشک ها را کنار بگذارید... پلنر های کاغذی تاریخ واقعی زندگی شما هستند.

وقتی به مزایای برنامه ریزان دیجیتال در مقابل پلنر های کاغذی فکر می کنید، بسیاری از افراد اعلان ها و یادآوری ها را برجسته می کنند. وقتی تلفنتان همیشه در کنار شماست، برنامه‌های برنامه‌ریزی می‌توانند یادآوری‌های مکرر داشته باشند و دقیقاً در زمانی که باید سگ خود را بیرون بیاورید یا برنامه‌ریزی مالی خود را برای یک ماه برنامه‌ریزی کنید، به صدا درآورند. راحت نیست؟

اما چه تعداد نوتیفیکیشن در روز دریافت می کنید؟ و چه تعداد از آنها را به سادگی با انگشت خود کنار می‌زنید؟ در عصر پاپ آپ ها، صداها و وزوزها، ما تقریباً نسبت به یادآوری برنامه ها بی حساسیت شده ایم. ما یاد گرفته ایم که محتوای پیام را نادیده بگیریم، زیرا می دانیم که اعلان ها به خودی خود آزاردهنده و حواس پرتی هستند. جای تعجب نیست که یادآوری «کتاب بخوان» برای ماه‌ها نادیده گرفته می‌شود!

مطالعات نشان داده اند که زمان بیش از حد صفحه نمایش نیز بر مغز شما تأثیر منفی می گذارد، بنابراین ایده ژورنال نویسی از طریق تلفن خوب و راحت به نظر می رسد، اما با این وجود به این مشکل می افزاید. به‌علاوه، آیا تا به‌حال آنقدر تحت فشار اعلان‌های متنی ساده قرار گرفته‌اید که در نهایت ساعت‌ها به مرور میم‌های TikTok یا Reddit بپردازید؟ این خیلی با ارزش به نظر نمی رسد.

صرف یک دقیقه برای برنامه ریزی روز خود بر روی کاغذ به چشمان شما اجازه می دهد برای مدتی استراحت کنند، و همچنین ذهن شما را از اطلاعات فراوانی که در صندوق های پستی و فیدهای رسانه های اجتماعی دریافت می کنیم پاک می کند. اگر واقعاً می‌خواهید تمرکز خود را با کاهش زمان صفحه نمایش بهبود ببخشید، حتماً برای روزنامه‌نگاری، نقشه‌برداری ایده، سازمان‌دهی وظایف و رویدادها، شعر نویسی – هر چه باشد، به برنامه‌ریزان کاغذی بروید! مطمئناً در دراز مدت به مغز خود لطف خواهید کرد.

نوشتن مطالب روی کاغذ فواید بسیار زیادی دارد، پس به خواندن ادامه دهید

انتخاب بهترین سبک برنامه ریز برای شما
آیا شما از آن دسته افرادی هستید که به همه چیز نیاز دارید که فقط باید جاهای خالی را پر کنید تا در راس امور قرار بگیرید؟ پلنر ها و تقویم های سالنامه گاموت برای شما هستند. برای یکی، آنها زرق و برق دار هستند. رنگ ها آرامش بخش هستند طرح قابل تنظیم است ... ساعتی؟ روزانه؟ هفتگی؟ فهمیدی. زمانی که به یک برنامه ریز خانواده کامل تر نیاز داشتم، برنامه ریزان آنها به معنای واقعی کلمه نجات دهنده زندگی من بودند. آیا باید سراغ لوازم جانبی بروم؟ بله، شما می‌توانید به برنامه‌ریز خود اضافه کنید، و نمی‌دانید چقدر می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. این جذابیت کوچک که به برنامه ریز شما می چسبد چقدر بامزه است؟ ناگفته نماند ... نشانگرهای مورد علاقه من برای کدگذاری و زیبا نگه داشتن رنگ برنامه ریز من. من عاشق این مجموعه از گیره‌های طلایی کوچک هستم تا صفحه فعلی من را در هر یک از برنامه‌ریزان/ژورنال‌هایم مشخص کنند.

خلاق؟ دوست دارید ابله بزنید؟ وسواس استیکر؟ (*دست را از روی میز بلند می کند*) سیستم Erin Condren PetitePlanner Folio به شما کمک می کند. این عشق جدید منه این 100٪ قابل تنظیم برای نیازهای شما است. این ترکیبی عالی از روش‌های برنامه‌ریزی روزانه و روزنامه‌نگاری سنتی است. برگه EC فعلی من شامل سررسید روزانه ، پلنر روزانه , مجله سلامتی من و مجله مراقبت از خود است. واضح است که این روزها به کمی مراقبت از خود نیاز دارم و این که بنشینم و چند دقیقه وقت بگذارم تا آنچه را که در آن هفته به آن نیاز دارم بنویسم، فوق العاده درمانی است. این سیستم می تواند با مرحله زندگی شما در یک لحظه تغییر کند. از برنامه‌ریزی عروسی، روزنامه‌نگاری بارداری، بودجه‌بندی تا برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، یک دفتر خاطرات کوچک متناسب با نیازهای شما وجود دارد. من فقط یک هفته این چیز را دارم و مشتاقم.

نویسنده مطلب: بهار بیگی

بهار بیگی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...